Pressmeddelande: Oboya Horticulture Industries AB tar order i Danmark och Österrike till ett uppskattat värde om ca 2 MSEK

11 Jan 2016

Oboya Horticultures dotterbolag Elmerprint A/S har slutit avtal om att leverera bland annat förpacknings lösningar till ny kund i Danmark. Ordervärdet uppskattas till ca 800 000 kr årligen och leverans kommer ske löpande under 2016.

Dotterbolaget Oboya Polen har tagit order om att leverera förpackningslösningar till en större odlare i Österrike till ett uppskattat ordervärde om 1 200 000 kr årligen och leverans kommer ske löpande under 2016.

"Det är glädjande att vi genom att erbjuda ett större utbud av produkter gör oss intressantare som leverantör till nya kunder inom segmentet odling, växt och grönsaker. Vi ser en stark efterfrågan av våra produkter och orderbeläggningen ser bra ut inför första kvartalet 2016" säger Mikael Palm Andersson, VD för Oboya Horticulture Industries.

För mer information, vänligen kontakta: VD Mikael Palm Andersson, tel + 46 0708-998070.

Pressmeddelande 2016-01-11: Oboya tar order i Danmark och Österrike till ett uppskattat värde om ca 2 MSEK