Pressmeddelande: Oboya Horticulture etablerar inköp och försäljningskontor i Indien

28 Jan 2015

Indien är en av de snabbast växande marknaderna inom Horticulture. Genom att etablera ett kontor kan Oboya effektivt samordna inköp, försäljning och marknadsföring.

”Indien är en stor marknad inom vårt segment och viktig tillväxtmarknad för Oboya. Vi kommer att bygga upp distributions kanaler av Oboyas produkter och kan genom etableringen av kontoret ge direkt stöd till våra kunder. Kontoret kommer även arbeta med att säkra upp våra kanaler avseende inköp av framförallt växtsubstrat. En stark efterfrågan på våra produkter har lett till detta beslut. Vi kommer att arbeta genom distributörer. Men det är vår övertygelse att den direkta närvaron och kontakten med distributörer och kunder kommer att ha stor betydelse för tillväxten i Indien", säger Robert Wu, VD och koncernchef i Oboya Horticulture Industries.

Oboyas indiska inköp och försäljningskontor kommer att ligga i Pollachi, Coimbatore, Tamil Nadu, Indien.

För mer information, vänligen kontakta: CEO Robert Wu, tel + 46 73 5630935.

Pressmeddelande 2015-01-28: Oboya etablerar inköps- och försäljningskontor i Indien