Pressmeddelande: Oboya får en ny stororder i Kina

27 Jul 2018

Oboya Horticulture Industries AB (publ) har genom sitt helägda dotterbolag Oboya Commerce and Trade Co., Ltd fått en stororder från kunden Yuexi Nongyou Organic fertilizer Plant i Kina.

Ordern avser främst försäljning av 180 container av substrater till Yuexi Nongyou Organic Fertilizer Plant. Ordervärdet uppgår till 10 MCNY, motsvarande cirka 13 MSEK. Ordern kommer att levereras i början av september till slutet av november.

Förutom den storordern har Oboya Commerce and Trade Co., Ltd fått ytterligare en ny substratorder i Coco Pith från ett annat ledande företag inom tobaksindustrin. Ordervärdet uppgick till cirka 4 MSEK. Genom undertecknade av de nya orderna utvecklar Oboya sin försäljning till kinesiska tobaksindustrin, vilket kommer att ha stor betydelse för Oboyas utveckling och tillväxt på den kinesiska marknaden.

Om Yuexi Nongyou Organic fertilizer Plant

Yuexi Nongyou Organic Fertilizer Plant är allmänt känt som jordbrukarnas substratfabrik i Kina. Yuexi Nongyou Organic Fertilizer Plant är en av de största tobaks-, grönsaksskötsel- och substrat leverantörerna och har bedrivit verksamma i mer än 30 år.

Robert Wu, VD Oboya Horticulture Industries AB (publ)

Tel: + 86 159 6983 5999

Pressmeddelande 2018-07-27: Oboya får en ny stororder i Kina