Pressmeddelande: Idag noteras Oboya Horticulture Industries AB

14 Nov 2014

Oboya Horticultures som i oktober genomförde en nyemission noteras idag på AktieTorget. Oboya är det första kinesiska bolag som har valt att notera sin aktie i Sverige.

Robert Wu, Oboyas VD och huvudägare valde att notera bolaget i Sverige för att han anser att den svenska kapitalmarknaden är mer mogen än den kinesiska. Därför valde han AktieTorget som handelsplats.

Oboya har under året genomfört flera förvärv. Vidare har bolaget omstrukturerat verksamheter för att uppnå större effektivitet i de förvärvade enheterna. Bland annat har en produktions-anläggning flyttats från Danmark till Polen. Arbetet löper planenligt och förväntas ge avsedd effekt för verksamhetsåret 2015.

Hör intervjun som sändes i Ekonomiekot om varför Robert Wu lät notera bolaget i Sverige istället för på en kinesisk börs på bifogade fil:

www.soundcloud.com/user44925938/kinestillborsenlangmp3

Frågor om Oboya Horticulture Industries AB besvaras av VD Robert Wu, tel 073 56 30 935 eller av styrelseordförande Mikael Palm Andersson, tel 0708-99 80 70.

Pressmeddelande 2014-11-14 Idag noteras Oboya Horticulture Industries AB